Οι συνθήκες καμπίνας

Το κάπνισμα έχει απαγορευθεί σε όλες τις πτήσεις των περισσότερων αεροπορικών εταιρειών αλλά η "μικρο-ατμόσφαιρα" μέσα στα αεροπλάνα εξακολουθεί να μην είναι ικανοποιητική. Παλαιότερα 28 άτομα που ταξίδευαν με αεροπλάνο, μεταξύ των οποίων 11 αεροσυνοδοί, αισθάνθηκαν εκείνο το περίεργο "σφίξιμο" που προκαλεί σε κλειστό χώρο ο μη ανανεούμενος αέρας. Αυτό παρεκίνησε τον Ομοσπονδιακό Οργανισμό Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) να κάνει εις βάθος έρευνα και όσα διεπίστωσε είναι εκπληκτικά:

Για λόγους οικονομίας οι νέοι τύποι αεροπλάνων, όπως λ.χ. τα Β-777, κάνουν ανακύκλωση του αέρα της καμπίνας, ενώ σε άλλες περιπτώσεις άλλοτε από ελαττωματική κατασκευή και άλλοτε για να μειωθεί το βάρος περιορίζεται η καλωδίωση με συνέπεια να διαχέεται το αεροποιημένο λιπαντικό έλαιο των βοηθητικών μηχανημάτων και οργάνων στο σύστημα αιρ κοντίσιον ή σ' αυτό της θέρμανσης του αεροσκάφους. Συνέπεια αυτών είναι να δημιουργείται ρύπανση σε βαθμό "ενοχλητικό ως ανυπόφορο", ιδιαίτερα σε πτήσεις που διαρκούν πέραν των οκτώ ωρών. Δεν υπήρχε ως σήμερα κώδικας είτε κάποιο μέτρο για να ελέγχεται μια τέτοια ρύπανση, αλλά τα κρούσματα που σημειώθηκαν σε αμερικανικά αεροσκάφη και σε άλλων χωρών, ασφαλώς υποχρεώνουν τις αρμόδιες υπηρεσίες των ΗΠΑ να επιβάλουν νέες ρυθμίσεις στις αντίστοιχες βιομηχανίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: