Αποζημίωση για όσους χάνουν πτήσεις

Κάθε χρόνο πάνω από 250.000 επιβάτες με αεροπορικά εισιτήρια είναι θύματα της αιφνιδιαστικής ακύρωσης του εισιτηρίου τους -από τις υπεράριθμες κρατήσεις- την ακύρωση του δρομολογίου και τις καθυστερημένες πτήσεις.

Για την πρώτη περίπτωση οι κυρώσεις ήταν ελαφρές και χωρίς θετικές συνέπειες. Για τις άλλες δύο περιπτώσεις οι ταλαιπωρημένοι επιβάτες δεν μπορούν να διεκδικήσουν το δίκιο τους

Με τις διαπιστώσεις αυτές, που αναφέρει σε ανακοίνωσή της, η Κομισιόν υιοθέτησε χθες πρόταση κανονισμού, που προβλέπει να ενισχύσει την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών πτήσεων. Για την περίπτωση που οι αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν το εισιτήριο και αρνούνται την επιβίβαση του κατόχου του, προτείνεται να αυξηθεί η αποζημίωση:
Αντί για 150 ευρώ, που ισχύει σήμερα για πτήσεις κάτω από 3.500 χλμ., σε 750 ευρώ. Η αποζημίωση θα μειώνεται σε 375 ευρώ αν η καθυστέρηση είναι λιγότερη από 2 ώρες.

Αντί για 300 ευρώ, που ισχύει σήμερα για πτήσεις πάνω από 3.500 χλμ., σε 1.500 ευρώ. Η αποζημίωση θα μειώνεται σε 750 ευρώ αν η καθυστέρηση είναι λιγότερη από 4 ώρες.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν επίσης υποχρέωση να ζητούν από εθελοντές επιβάτες να παραχωρήσουν τη θέση τους σε άλλον επιβάτη με ανταλλάγματα (εναλλακτική πτήση και αποζημίωση) που θα έχουν προσυμφωνηθεί. Η αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί ν' αρνηθεί σ' επιβάτη με ειδικές ανάγκες το δικαίωμα να ταξιδέψει.

Για την περίπτωση που ακυρώνεται μια πτήση με ευθύνη της αεροπορικής εταιρείας -και μέχρι τώρα δεν είχαν προβλεφθεί κυρώσεις- θα ισχύουν τα ίδια μέτρα όπως στην ακύρωση του εισιτηρίου και την άρνηση επιβίβασης. Για την περίπτωση σημαντικής καθυστέρησης της πτήσης -που δεν είχε, επίσης, προβλεφθεί μέριμνα για τον επιβάτη- ο επιβάτης έχει δικαίωμα επιλογής μεταξύ εναλλακτικής πτήσης ή αποζημίωσης του εισιτηρίου.

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να προσφέρουν στους επιβάτες που αναμένουν τις καθυστερημένες πτήσεις στα αεροδρόμια αναψυκτικά, γεύματα και καταλύματα. Η πρόταση κανονισμού της Κομισιόν θα πρέπει να εγκριθεί από το Συμβούλιο Υπουργών και θα πρέπει να ισχύει για όλες τις αεροπορικές πτήσεις, στις τακτικές, αλλά και τις πτήσεις τσάρτερ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: